Καινοτομία
Δημιουργικότητα

ΕΡΕΥΝΑ

Αρχική 9 Έρευνα

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ

Εργαστήριο Γλωσσολογίας

Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.

$

ΦΕΚ ΙΔΡΥΣΗΣ

$

Για τον ιστότοπο του εργαστηρίου, πατήστε   εδώ

Εργαστήριο Γλωσσολογίας

Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.

$

ΦΕΚ ΙΔΡΥΣΗΣ

$

Για τον ιστότοπο του εργαστηρίου, πατήστε   εδώ

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ

Το διδακτικό προσωπικό του Τμήματος συμμετείχε σε διάφορα ερευνητικά προγράμματα. Ειδικότερα:

Ονοματεπώνυμο
Ερευνητικό πρόγραμμα
Διάρκεια
Ρόλος / Καθήκοντα
 Ιωάννης Γαλαντόμος …. …. ….

ΣΥΝΕΔΡΙΑ – ΗΜΕΡΙΔΕΣ – ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

“Διαπολιτισμικές προσεγγίσεις στη Λογοτεχνία”

ΑΦΙΣΑ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

$

Για το link της εκδήλωσης πατήστε εδώ

ERASMUS

Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.

Ειδικότερα, το Τμήμα έχει συνάψει συνεργασίες με:

Oxford University

University of Yale

University of Harvard

Stanford University

$

Για την Αίτηση Αναγνώρισης, πατήστε   εδώ

$

Για τον Κανονισμό Erasmus, πατήστε    εδώ

Ομάδες Ανάγνωσης

Ομάδα Λογοτεχνικής Ανάγνωσης

Η ομάδα αυτή αποτελεί άσκηση συμμετοχικής ανάγνωσης ενός λογοτεχνικού βιβλίου καθ’ όλη τη διάρκεια του ακαδημαϊκού έτους με στόχο να ανακαλύψουμε και εξερευνήσουμε διάφορες πτυχές του χωρίς τον περιορισμό ενός στενού θεματικού ή άλλου πλαισίου και να ανταλλάξουμε εμπειρίες ανάγνωσης από συνάντηση σε συνάντηση. Ο αργός ρυθμός της συμμετοχικής ανάγνωσης και η απουσία συγκεκριμένης οπτικής στην προσέγγιση επιτρέπει να παρατηρήσουμε πώς εξελίσσεται η ανάγνωσή μας και να στοχαστούμε τόσο πάνω στα ερεθίσματα που μας δίνει και τα ζητήματα που εγείρει το κείμενο όσο και στη δική μας προσωπική σχέση με την ανάγνωση.

Συντονίστρια:  Έλενα Αναστασάκη

Ομάδα Διεπιστημονικού Διαλόγου Urban Cantadoras

Η θεματική των αναγνωσμάτων και συζητήσεων της ομάδας είναι “Πολυτροπικές και διεπιστημονικές αναγνώσεις των έμφυλων και φυλετικών διακρίσεων”. Το όνομα της ομάδας είναι εμπνευσμένο από τα αυτοσχέδια παραδοσιακά τραγούδια των Αφρο-κολομβιανών γυναικών στις φάρμες που εξιστορούν μνήμες και εκφράζουν τη δύναμη της γυναικείας φωνής μέσα από το τραγούδι. Στόχος της ομάδας είναι η ευαισθητοποίηση σε θέματα έμφυλων και φυλεκτικών διακρίσεων μέσα από διεπιστημονικές και πολυτροπικές διαπραγματεύσεις νοημάτων λογοτεχνικών ή δοκιμιακών έργων και ταινιών με απώτερο στόχο την ενδυνάμωση της γυναικείας ταυτότητας και τη διάνοιξη χώρων και ανάπτυξης τρόπων συμμετοχής στον δημόσιο λόγο και παρέμβασης.

Συντονίστριες/εμψυχώτριες: Ρούλα Κίτσιου & Έλενα Αναστασάκη

Ερευνητική Ομάδα για τη Μελέτη του Γλωσσικού Τοπίου του Βόλου

Η ερευνητική ομάδα αποτελείται από προπτυχιακές φοιτήτριες του ΤΓΔΣ και δημιουργήθηκε κατά το χειμερινό εξάμηνο του ακαδημαϊκού έτους 2021-2022 υπό τον συντονισμό της Ρούλας Κίτσιου. Το ερευνητικό ερώτημα που τέθηκε προς διερεύνηση για το έτος 2021-2022 με βάση τα ενδιαφέροντα των συμμετεχουσών φοιτητριών είναι: Πώς κατασκευάζεται η παιδικότητα στο γλωσσικό τοπίο του Βόλου; Για τον σκοπό αυτό τα μέλη της ομάδας παρατηρούν και καταγράφουν τον περιβάλλοντα γραπτό χώρο (π.χ. παιδικές χαρές, πάρκα, κτίρια, καταστήματα, αφίσες, γκράφιτι, πινακίδες, προτροπές, υποδείξεις, απαγορεύσεις), συνομιλούν με πολίτες του Βόλου και αναστοχάζονται διαλογικά σχετικά με (πολυ)γλωσσικά στοιχεία του γλωσσικού τοπίου που απευθύνονται σε παιδιά άμεσα και ρητά ή έμμεσα και πολυτροπικά. Ανακαλύπτουν τρόπους με τους οποίους κατασκευάζονται οι έμφυλες ταυτότητες στο γλωσσικό τοπίο, ορατοποιούν τρόπους με τους οποίους ο δημόσιος χώρος συμπεριλαμβάνει και αποκλείει κοινωνικές ομάδες και καταθέτουν ιδέες για να φανταστούμε εκ νέου έναν δημόσιο χώρο για παιδιά και ενήλικες πιο συμπεριληπτικό.

Συντονίστρια: Ρούλα Κίτσιου

Ομάδες Ανάγνωσης

Ομάδα Ανάγνωσης Γλωσσολογίας

Ομάδα Ανάγνωσης Γλωσσολογίας

Ομάδα Ανάγνωσης Γλωσσολογίας

Ομάδα Ανάγνωσης Γλωσσολογίας

Μετάβαση στο περιεχόμενο